Slimmer werken met Suuzy Cloud in de offshore

Toonaangevend in internationale offshore, levert Seafox diensten ter ondersteuning van bedrijven, werkzaam in de olie & gas industrie. Het bedrijf is de laatste jaren flink uitgebreid, hierdoor bezitten zij momenteel de grootste offshore vloot, met maar liefst twaalf offshore service jack-up rigs.

Klanten kunnen, naast het huren van deze rigs, ook een beroep doen op diensten waaronder kraanondersteuning, transport en installatie en ontmanteling van offshore platforms of turbines. Verder biedt Seafox tijdelijke wooneenheden voor offshore locaties en/of aan boord van schepen.

Land, sea, cloud

De groei van Seafox bracht vernieuwde eisen op het gebied van de ICT-infrastructuur met zich mee. Hierop besloot Seafox de bestaande Suuzy cloud-omgeving verder uit te breiden en zoveel mogelijk IT-systemen hierin onder te brengen.
De aansturing van de wereldwijde vloot van rigs vanuit het hoofdkantoor in Hoofddorp zou hierdoor sterk verbeteren. Uitgangspunt bij het ontwerp van de nieuwe ICT-infrastructuur was de gebruiker. Daarnaast werd per onderdeel gekeken naar de juiste instrumenten voor de gebruikers om optimaal te kunnen functioneren.

Suuzy Private Cloud

Middels de Suuzy Private cloud-oplossing van ISSYS ICT beschikt Seafox over een werkomgeving welke altijd en overal beschikbaar is. Voor een effectieve communicatie tussen de rigs werd een SharePoint omgeving ingericht op basis van Office 365. Dit biedt Seafox uiterst moderne en uitgebreide communicatiemiddelen als conferencing, bellen, chatten en het delen van informatie en nieuws. Hiervoor maakt Seafox gebruik van communicatieplatform Yammer. Vanwege het internationale karakter bevindt zich op het hoofdkantoor een Lync room om effectief en op afstand te kunnen communiceren.

Servicedesk en systeembeheer

Volledig beheer gaat verder dan proactieve controles. Voor de dagelijkse werkzaamheden kan er te allen tijde een beroep worden gedaan op de service van Suuzy. Mochten zich problemen voordoen op de werkvloer, zoals storingen op de online werkplekken en bij telefonie, dan kan men zich richten tot de helpdesk. Door de 24-uurs service kan Seafox er van op aan dat zij altijd bereikbaar blijven voor hun klanten.

Gedurende het proces werden de voordelen van een beheerde cloud-oplossing steeds duidelijker. Seafox wilde zich kunnen richten op haar kernactiviteiten en tevens klaar kunnen staan voor haar eigen klanten. Door te kiezen voor volledig beheer en onderhoud door specialisten van Suuzy, werd dit mogelijk gemaakt. Ook de beveiliging van de ICT-omgeving werd uitbesteed. De systemen worden 24/7 proactief gecontroleerd en waar nodig vinden er in overleg aanpassingen plaats. Dit gebeurt zowel op afstand, als op locatie.

“Eén totaaloplossing voor ICT-infrastructuur, communicatiediensten, software ontwikkeling en 24/7 ICT-beheer.”