Coördinatie tussen personeel en organisatie

Als zorginstelling ervaart u dat er gedrukt wordt op uw kosten terwijl de vraag naar zorg toeneemt. Hoe kunt u er dan voor zorgen dat u niet inlevert op de kwaliteit van zorg en de aandacht voor uw cliënten bij bijvoorbeeld dagbehandelingen en activiteitenbegeleiding?

Wij geloven dat, door alle meest actuele gegevens van uw cliënt op elk moment voorhanden te hebben, u in staat bent om meer aandacht te geven aan uw cliënt. Hierbij is de mate van coördinatie tussen personeel en organisatie (P&O) van belang.

Uit uw praktijk en onze ervaring blijkt echter dat praktisch alle zorginstellingen hun eigen werkwijze erop nahouden over hoe zij gegevens opslaan, verwerken en beschikbaar stellen voor hun medewerkers. Wanneer uw zorginstelling cliëntgegevens toegankelijker wilt maken voor uw medewerkers dient u daarom ook na te denken over de gebruikersrechten en beveiliging van uw netwerk.

Wat heeft u nodig?

Het antwoord is een veilig netwerk met een snelle verbinding waardoor u de meest actuele cliëntgegevens beschikbaar kan maken via apparaten die voor u zorgmedewerkers makkelijk zijn mee te nemen, bijvoorbeeld een tablet. Op deze manier kan de medewerker bij relevante informatie op de locatie waar de zorg verleend wordt.

Lees meer over netwerken en verbindingen

Hoe blijven Cliëntgegevens binnen uw organisatie?

Zoals u weet dient er ook nagedacht te worden over de gebruikersrechten en beveiliging om ervoor te zorgen dat cliëntgegevens altijd binnen de organisatie blijven. Hoe zorgt u ervoor dat dit verantwoord is geregeld?

 

Het antwoord hier op is Mobile Device Management (MDM). MDM is een bepaalde vorm van beleidsvoering rondom mobiele apparaten, waarbij alle apparaten centraal zijn geconfigureerd, beveiligd en ondersteund. Zo wordt op een veilig en verantwoorde manier met gegevens omgegaan waardoor uw medewerkers altijd en overal kunnen werken.

Elektronisch Cliëntendossier

Uit de praktijk blijkt dat steeds meer verpleegkundigen en verzorgenden in de ouderenzorg het noodzakelijk vinden om een elektronisch cliëntendossier te gebruiken voor elektronische gegevensuitwisseling. Omdat praktisch alle zorginstellingen hun eigen werkwijze erop nahouden hebben wij de kennis en kunde in huis om de best passende oplossing voor u op maat te maken.

Lees meer over maatwerk oplossingen
Geen doelen, maar middelen

Een veilig netwerk met een snelle verbinding, beleid rondom mobiele apparaten en een elektronisch cliëntendossier zijn geen doelen op zichzelf, maar middelen om meer aandacht te hebben voor waar het uiteindelijk om gaat: uw cliënten.